Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
gon anledning har
F?rra veckan l?ste jag en artikel om Kara Goucher fr?n marsnummer av Runner's World med titeln "Mind Gains" av Bruce Barcott. I artikeln www.alanadavies.co.uk/Nike-Air-VaporMax-Womens-c-58_60.html ber?ttar Barcott historien om hur Gouchers tr?nare, Alberto Salazar, f?rde in en idrottspsykolog, Darren Treasure, f?r att arbeta med Goucher p? de mentala demonerna som undergr?vde hennes t?vlingsprestanda. Ett s?rskilt avsnitt i den h?r artikeln slog mig verkligen och har sv?vat i huvudet sedan jag l?ste den - h?r ?r den citerade texten:

”Hon (Goucher) har en otrolig f?rm?ga att hantera sm?rta och obehag som kommer med de l?ngre avst?nden. Alberto och jag kom till slutsatsen att www.armagilus.fr/Nike-Air-Vapormax-Femme-c-79_80.htmlhon kunde ?ka till n?gra platser som v?ldigt f? idrottare kan g? till. ”N?r Treasure pratar om” vissa platser ”pratar han om n?gra mycket m?rka platser. F?r m?nga ?r sedan arbetade han med collegiate wrestlers. "Brottning ?r helt enkelt sju minuter helvetet," s?ger han. ”?ngesten ?r bara otrolig. Det liknar mycket distansl?pning. ”Steve Prefontaine varnade f?r sina rivaler att han skulle ta dem till en plats som de verkligen inte ville g?. "V?ra idrottare www.braderiekwadijk.nl/Adidas-Ultra-Boost-Dames-c-76_77.html [i Oregon-projektet] har den f?rm?gan," s?ger Treasure. "De ?r villiga att ?ka till dessa platser. Vi ser efter det som en kritisk del av deras psykologiska smink. ”Jag tror att anledningen till att detta slog mig s? starkt ?r att n?r jag l?ste den ins?g jag att jag har varit p? de" m?rka platserna "p? n?stan varje ras som jag har springa. N?r jag t?vlar hindrar min sj?lvkonkurrensande eld mig fr?n att h?lla tillbaka, och jag har en tendens att k?ra mig sj?lv i marken. I vissa fall har det att m?ta dessa m?rka h?rn i mitt sinne tvingat mig att ge upp och g? (t.ex. i mina fyra f?rsta maraton), och i andra fall har jag kunnat m?ta dem och forts?tta (t.ex. i de flesta av 5K: erna) att jag har k?rt) .Jag ?r inte alls en elitl?pare, men jag tror inte att du m?ste vara elit f?r att ta dig till mentala platser som de flesta aldrig kommer att se. Du m?ste helt enkelt vara villig att utmana din egen kondition och att driva dig sj?lv bortom vad du tror att du kanske kan. N?stan alla som har k?rt en maraton har upplevt detta - www.harmonieverquin.fr/Nike-Air-Max-90-Femme-c-34_35.html de senaste 6 milen eller s? ?r mer ett mentalt test ?n ett fysiskt, och ditt sinne upprepade g?nger s?ger att du ?r galen och borde bara sluta. Men i det ena tillf?llet d?r jag lyckades med den mentala styrkan att ignorera dessa sj?lvbedr?gliga meddelanden sprang jag vad som kan vara det b?sta och www.aquarillon.fr/Adidas-Superstar-Femme-c-98_99.html roligaste loppet i mitt liv (Disney Marathon 2010). F?r mig ?r en 5K mycket lik den brottningsanalogi www.harmonieverquin.fr/Nike-Air-Zoom-Spiridon-Femme-c-22_23.html som h?nvisas till ovan - klockan 19:00 av ren kval. Det ?r s?llsynt att jag k?r en 5K och inte k?nner den ?verv?ldigande ?nskan att helt enkelt sluta springa under den sista milen, men hittills har jag inte gett mig efter denna tr?ng, och det ?r n?got som jag ?r stolt ?ver. Jag kanske inte vinner loppet mot de andra l?parna, men genom att avsluta starkt vinner jag loppet mot mig sj?lv, och det ?r verkligen det som ?r viktigast. Av n?gon anledning har tanken p? den mentala "m?rka platsen" verkligen fastnat hos mig. S? nu, n?r jag ?r ute p? v?gen, ?r min plan att v?lkomna det och omfamna det. I sj?lva verket gjorde jag just detta p? min k?rning i kv?ll - jag gick ut och sprang 5 mil p? knappt 33:00, vilket jag tror kan vara en 5 mil PR f?r mig (jag spelar inte in PR f?r tr?ningsk?www.aadkruiswijk.nl/Nike-Air-Max-90-Dames-c-40_41.html rningar) www.emilytorino.it/Nike-Air-VaporMax-Donne-c-55_57.html . Jag hittade min "m?rka plats" precis runt mil 3, men n?r jag kom dit, snarare ?n att ge efter och bida sedan jag k?rde solo, var mitt svar: "bring it on." Jag slutade stark, och adrenalinrushen som kom ?ver n?r jag n?dde min uppfart var intensiv - jag var n?jd och glad. Jag hade pressat mina gr?nser utan n?gon annan anledning ?n att se om jag kunde, och den h?r dagen lyckades jag. Den stora prisvinnaren av Grip Your World Giveaway kommer att f? en resa f?r tv? till Chamonix, Frankrike och biljetter till The North Face Ultra-Trail du Mont-Blanc ultra-trail maraton den kommande augusti. Tjugo andra vinnare tar hem ett par Vibram FiveFingers skor (det h?r ?r vad jag hoppas p?!). Tidsfristen f?r att komma in ?r denna fredag www.harmonieverquin.fr/Nike-Air-Vapormax-Femme-c-43_44.html ??18 juni.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)

About Research Chemicals forum

Quick Links

User Links

Advertise